9 Haziran 2011 Perşembe

ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ



ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
YÖNTEM
KULLANIMI
ÖZELLİKLERİ
ANLATIM(SUNU /ANLATMA)
J Daha çok sunuş yoluyla öğretim stratejisinde
J Derse giriş yaparken
J Konuyla ilgili bilgiyi aktarırken
J Soyut konuların işlenmesnde
J Yeni bir konuya giriş yaparken
J Dersin bitiminde özetleme yaparken
J Ders yada konuya ilgi çekmek isterken

J Öğretmen merkezlidir.
J Aynı anda çok sayıda kişiye bilgi aktarır.
J Dinleyenler konuyla ilgili organize görüş kazanır.
J Öğrencilere kısa zamanda çok bilgi verir.
J Öğrencilere dinleme alışkanlığı kazandırır,not alma becerilerini geliştirir.
TARTIŞMA
J Buluş yoluyla öğretim stratejisinde kullanımında
J Kavrama düzeyindeki davrnışların kazandırılmasında
J Bir konu üzerinde öğrencileri düşünmeye yöneltmede
J İyi anlaşılmayan noktaları açıklamada
J Verilen bilgileri pekiştirmede
J Daha çok bir konunun kavranması aşamasında
J Öğretmen-öğrenci etkileşimi söz konusudur.
J Öğrencilere geçmiş yaşantılarından örnekler vermesi için imkan sağlar.
J Öğrencilerin bir konu üzerinde kendi düşüncelerini söylemesi ve yorum yapmasını sağlar.
J Analiz,sentez ve değerlendirme gücü kazandırır.
J Dinleme alışkanlığı kazandırır.
ÖRNEK OLAY
J Daha ççok buluş yoluyla öğretme yaklaşımında ve kavrama ddüzyindeki davranışların kazandırılmasında
J Gerçek hayatta karşılaşılan bir olay,durum ya da konunun içindeki problemlerin sınıf ortamında tartışılarak çözülmesi yoluyla öğrenimin sağlanması önemli  görüldüğünde,öğrencilere bir konuyu ya da beceriyi kazandırırken
J Bir konuda uygulama yaptırırken
J Öğrenci merkezlidir.
J Öğrenciler,bildiklerini ve kavradıklarını gerçek bir durumda uygulama şansı bulurlar.
J Bir problemi çözmeyi,analiz edip sonucuna ulaşmayı öğretir.
GÖSTERİP YAPTIRMA
J Daha çok uygulama düzeyindeki davranışların ve psikomotor becerilerin kazandırılmasında
J Öğrenciye ne yapılacağını söylemenin yetersiz kaldığı ayrıca nasıl yapılacağını da göstermenin gerekli olduğu durumlarda
J Bir işlemin uygulanmasını,bir araç gerecin çalıştırılmasını önce gösterip açıklama;sonra da öğrenciye alıştırma ve uygulama yaptırırken
J Bir konuya ilişkin bilgilerin beceriye dönüştürülmesi için gerekli uygulamaların yapılması aşamasında
J İşlemin uygulanmasını,bir araç gerecin çalıştırılmasını gösterme ve açıklama öğretmen merkezli;alıştırma ve uygulama yapma işlemi öğrenci merkezlidir.
J Daha çok devinişsel(psikomotor)becerilerin kazandırılmasında etkilidir.
J Yaparak yaşayarak öğrenme temellidir.





ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
YÖNTEM
KULLANIMI
ÖZELLİKLERİ
PROBLEM ÇÖZME
J Araştıma yoluyla ve buluş yoluyla öğretim yaklaşımlarında
J Bilişsel alanın uygulama,analiz,sentez ve değerlendirme düzeyindeki(üst düzey)davranışların kazandırılmasında
J Bir problemin çözümünde,genelleme ve sentez yapmada
J Öğrenci merkezlidir.
J Öğrencide ilgi ve güdülenmeyi artırır.
J Daha kalıcı izli öğrenmeler gerçekleşir.
J Bilimsel yöntemi kullanmayı öğretir ve bilimsel tutumu kazandırır.
PROJE
J Araştırma yoluyla öğretimde ve üst düzey davranışların kazandırılmasında
J Bir konunun öğretiminde doğrudan bir uygulama olarak değil ancak bu öğretime destek amacıyla
J Bireysel ve grupla öğrenmeye ve okul ile gerçek hayat arasında bağ kurulmasına önem verildiğinde
J Disiplinler arası çalışmalarda
J Süreç boyunca çalışmalar önemli görüldüğünde
J Sınıf içinde ve dışında yürütülür.
J Öğrenciler bireysel ya da gruplar halinde kendi ilgi ve isteklerine göre konu seçerler.
J Öğretmenin rehberliğinde serbest çalışmalar yapılır.
J Araştırma,iş birliği içinde çalışma ve üst düzey düşünme becerilerini geliştirir.
J Problem çözme sürecini ve bilimsel yöntemi kullanarak konular üzerinde çalışılır.
BİREYSEL ÇALIŞMA
J Araştırma yoluyla öğretime uygun durumlarda
J Bilişsel alanın uygulama,analiz ve sentez basamaklarındaki davranışların kazandırılmasında
J Öğrenci kendi başına bir konuyu öğrenmek istediğinde veya kendi başına çalışma yapmak istediğinde
J Bireyin konuyu yaparak yaşayarak öğrenmesinde
J Öğrenci merkezlidir.
J Öğrenci,yaparak ve yaşayarak öğrenir.
J Öğrenciler öğrenme durumlarını kendilerine göre ayarlar.
J Öğretim,öğrencinin ilgi,ihtiyaç ve yeteneklerine uygun olarak gerçekleşir.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder