ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ | ||
YÖNTEM | KULLANIMI | ÖZELLİKLERİ |
ANLATIM(SUNU /ANLATMA) | J Daha çok sunuş yoluyla öğretim stratejisinde J Derse giriş yaparken J Konuyla ilgili bilgiyi aktarırken J Soyut konuların işlenmesnde J Yeni bir konuya giriş yaparken J Dersin bitiminde özetleme yaparken J Ders yada konuya ilgi çekmek isterken | J Öğretmen merkezlidir. J Aynı anda çok sayıda kişiye bilgi aktarır. J Dinleyenler konuyla ilgili organize görüş kazanır. J Öğrencilere kısa zamanda çok bilgi verir. J Öğrencilere dinleme alışkanlığı kazandırır,not alma becerilerini geliştirir. |
TARTIŞMA | J Buluş yoluyla öğretim stratejisinde kullanımında J Kavrama düzeyindeki davrnışların kazandırılmasında J Bir konu üzerinde öğrencileri düşünmeye yöneltmede J İyi anlaşılmayan noktaları açıklamada J Verilen bilgileri pekiştirmede J Daha çok bir konunun kavranması aşamasında | J Öğretmen-öğrenci etkileşimi söz konusudur. J Öğrencilere geçmiş yaşantılarından örnekler vermesi için imkan sağlar. J Öğrencilerin bir konu üzerinde kendi düşüncelerini söylemesi ve yorum yapmasını sağlar. J Analiz,sentez ve değerlendirme gücü kazandırır. J Dinleme alışkanlığı kazandırır. |
ÖRNEK OLAY | J Daha ççok buluş yoluyla öğretme yaklaşımında ve kavrama ddüzyindeki davranışların kazandırılmasında J Gerçek hayatta karşılaşılan bir olay,durum ya da konunun içindeki problemlerin sınıf ortamında tartışılarak çözülmesi yoluyla öğrenimin sağlanması önemli görüldüğünde,öğrencilere bir konuyu ya da beceriyi kazandırırken J Bir konuda uygulama yaptırırken | J Öğrenci merkezlidir. J Öğrenciler,bildiklerini ve kavradıklarını gerçek bir durumda uygulama şansı bulurlar. J Bir problemi çözmeyi,analiz edip sonucuna ulaşmayı öğretir. |
GÖSTERİP YAPTIRMA | J Daha çok uygulama düzeyindeki davranışların ve psikomotor becerilerin kazandırılmasında J Öğrenciye ne yapılacağını söylemenin yetersiz kaldığı ayrıca nasıl yapılacağını da göstermenin gerekli olduğu durumlarda J Bir işlemin uygulanmasını,bir araç gerecin çalıştırılmasını önce gösterip açıklama;sonra da öğrenciye alıştırma ve uygulama yaptırırken J Bir konuya ilişkin bilgilerin beceriye dönüştürülmesi için gerekli uygulamaların yapılması aşamasında | J İşlemin uygulanmasını,bir araç gerecin çalıştırılmasını gösterme ve açıklama öğretmen merkezli;alıştırma ve uygulama yapma işlemi öğrenci merkezlidir. J Daha çok devinişsel(psikomotor)becerilerin kazandırılmasında etkilidir. J Yaparak yaşayarak öğrenme temellidir. |
ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ | ||
YÖNTEM | KULLANIMI | ÖZELLİKLERİ |
PROBLEM ÇÖZME | J Araştıma yoluyla ve buluş yoluyla öğretim yaklaşımlarında J Bilişsel alanın uygulama,analiz,sentez ve değerlendirme düzeyindeki(üst düzey)davranışların kazandırılmasında J Bir problemin çözümünde,genelleme ve sentez yapmada | J Öğrenci merkezlidir. J Öğrencide ilgi ve güdülenmeyi artırır. J Daha kalıcı izli öğrenmeler gerçekleşir. J Bilimsel yöntemi kullanmayı öğretir ve bilimsel tutumu kazandırır. |
PROJE | J Araştırma yoluyla öğretimde ve üst düzey davranışların kazandırılmasında J Bir konunun öğretiminde doğrudan bir uygulama olarak değil ancak bu öğretime destek amacıyla J Bireysel ve grupla öğrenmeye ve okul ile gerçek hayat arasında bağ kurulmasına önem verildiğinde J Disiplinler arası çalışmalarda J Süreç boyunca çalışmalar önemli görüldüğünde | J Sınıf içinde ve dışında yürütülür. J Öğrenciler bireysel ya da gruplar halinde kendi ilgi ve isteklerine göre konu seçerler. J Öğretmenin rehberliğinde serbest çalışmalar yapılır. J Araştırma,iş birliği içinde çalışma ve üst düzey düşünme becerilerini geliştirir. J Problem çözme sürecini ve bilimsel yöntemi kullanarak konular üzerinde çalışılır. |
BİREYSEL ÇALIŞMA | J Araştırma yoluyla öğretime uygun durumlarda J Bilişsel alanın uygulama,analiz ve sentez basamaklarındaki davranışların kazandırılmasında J Öğrenci kendi başına bir konuyu öğrenmek istediğinde veya kendi başına çalışma yapmak istediğinde J Bireyin konuyu yaparak yaşayarak öğrenmesinde | J Öğrenci merkezlidir. J Öğrenci,yaparak ve yaşayarak öğrenir. J Öğrenciler öğrenme durumlarını kendilerine göre ayarlar. J Öğretim,öğrencinin ilgi,ihtiyaç ve yeteneklerine uygun olarak gerçekleşir. |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder